Skip to content

De beste reclametips

de beste reclametips

Waar moet een goede folder of flyer aan voldoen?
Deze tips kunnen u een eind op weg helpen.

1 Doelgroep.
Het opzetten van een geslaagde reclamecampagne valt over het algemeen niet mee. Bepaal vooraf uw doel en doelgroep, dat bepaalt in grote mate de uitstraling en het taalgebruik. Pas dit soort zaken dus aan uw doelgroep aan.

2 Herkenbaar.
Zorg dat uw reclamefolder/-flyer een herkenbare uitstraling heeft. Kies steeds voor hetzelfde uiterlijk en dezelfde stijl. Consumenten zullen dat snel gaan herkennen en dan is de eerste interesse al gewekt.

3 Origineel.
Kies een pakkende titel die gelijk in het oog springt. Maak dit compleet met een klein stukje tekst en een mooie afbeelding, en de consument weet direct waar het over gaat. U heeft als het ware maar een paar seconden om de consument te enthousiasmeren. Een leuke en originele afbeelding is daarom vaak heel effectief.

4 Gewaagd.
Wanneer het past bij het product, dan kunt u ervoor kiezen om de grenzen van het maatschappelijk debat op te zoeken. Vaak zorgt dit voor discussies en dus automatisch meer bekendheid. Houd hierbij wel rekening dat u een bepaalde groep mensen in het harnas kunt jagen.

5 Transparant.
Het is verstandig om op de eerste pagina niet teveel informatie te plaatsen. Weinig tekst in combinatie met een mooi uiterlijk zorgt voor een hogere attentiewaarde. Wanneer de interesse aanwezig is, dan is de consument bereid om zich hierin te verdiepen.

6 Eenvoudig.
Houd uw reclamecampagne eenvoudig. De meeste mensen verliezen hun aandacht als het te ingewikkeld wordt. Het is daarom beter om makkelijke en niet te lange zinnen te gebruiken. Iets wat eenvoudig te begrijpen is, blijft over het algemeen ook beter hangen bij mensen. Wanneer bepaalde informatie wel vermeld moet worden, dan kan ook verwezen worden naar de voorwaarden van de betreffende actie.

7 Gelimiteerd.
Wanneer consumenten geïnteresseerd zijn in een bepaald product of bepaalde actie, dan moeten zij vaak nog wel even “over een drempeltje” geholpen worden. Een tijdslimiet aan de betreffende actie, of de toevoeging op=op, zorgt vaak net even voor dat kleine duwtje in de rug. Maak daar als ondernemer gebruik van.

8 Bereikbaarheid.
Vermeld op de folder/flyer altijd de juiste manier hoe u te bereiken. Dit kan een winkelpand (eventueel met plattegrond en route) zijn, of alleen een webadres. Vermeld dus wel of niet een telefoonnummer, emailadres, openingstijden, Facebook icoon enz. Ook kunt u een goede afweging maken om wel of geen reviews te plaatsen.

9 Controle.
Het lijkt overbodig, maar controleer voordat uw folder/flyer naar de drukker gaat nog even grondig op spel- of taalfouten. Dit voorkomt dat er fouten in staan en uw bedrijf onprofessioneel overkomt.

10 Herhaling.
Hoe vaker een reclame herhaald wordt, des te beter werkt het. Op deze manier blijft het beter hangen en zijn dit voor consumenten meerdere prikkels om over te gaan tot actie.

Deze tips zijn samengesteld door Verspreidingsconcurrent.
Goedkoop flyers laten drukken en verspreiden? Klik hier.